Deze Honda-cabrio ken je niet en staat nu te koop in Nederland
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F03%2F2fcffde19f786b651965efa2b2555eba5a612f19-1-e1741695623432.jpeg)
Geen S2000, CRX of Beat. Dit is een cabrio van Honda die het merk zelf nooit bouwde: de Civic.
Kraus & Marquardt Convertible, een Duits carrosseriebedrijf, bouwde in de jaren 80 en 90 Honda Civics om tot cabriolets. Hoeveel EC9’s er exact zijn omgebouwd tot cabrio, is onduidelijk. Volgens verschillende forums zijn er slechts 36 tot 38 exemplaren gemaakt.
Honda Civic Cabrio
In de basis is deze auto dus gewoon een Honda Civic. Met zijn 90 pk sterke 1,4-liter viercilinder en handgeschakelde versnellingsbak is het wat rijden betreft absoluut geen bijzondere auto. Sterker nog, door het weghalen van een dak heeft de auto waarschijnlijk een minder goede torsiestijfheid, ondanks dat het Duitse bedrijf wel structurele verstevigingen heeft aangebracht.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F03%2Fd0dab51e1b86a4b86ce44f6b1668310d17f91564.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F03%2Fc718cc670d3ffd99d79aad7b282c1f05649e5013.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F03%2F2fcffde19f786b651965efa2b2555eba5a612f19.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F03%2F1d7a413053c729ab51d57ec72174088351538608.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F03%2F02fd9050060452c2ebe2acaa87fc57b6c65d1fd0.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F03%2Fd0dab51e1b86a4b86ce44f6b1668310d17f91564.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F03%2Fc718cc670d3ffd99d79aad7b282c1f05649e5013.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F03%2F2fcffde19f786b651965efa2b2555eba5a612f19.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F03%2F1d7a413053c729ab51d57ec72174088351538608.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F03%2F02fd9050060452c2ebe2acaa87fc57b6c65d1fd0.jpeg)
De Honda Civic Cabrio is dus niet als de S2000 of Beat een sportievere roadster. Wel is het een bijzondere verschijning. Het meest opvallende is de vlakke achterklep en het dak dat zowel open, dicht als in targa-stand kan.
Supersport is Morgan uit de toekomst, maar blijft ouderwets goed
Echt goedkoop is de occasion in Nederland niet. De bijzondere verschijning heeft een prijskaartje van net geen 20 mille. De cabrio-Civic heeft dan ook op 4.777 kilometer op de teller staan.
Lees ook:
Ook interessant
-
Vergeten Japanse coupé met V6 is nu een betaalbare occasion
-
5 ultieme liefhebbersstations zijn nu betaalbaar als occasion
-
Deze ruime occasion is een beetje cliché, maar wel lekker
-
Met deze betrouwbare Japanse occasion hoef je je nooit zorgen te maken
-
Powerstation als occasion: Alpina B3 3.3 vs. Ford Mondeo ST220
-
Deze 10.000 euro kostende occasion is heerlijk eigenwijs
-
Al voor 9.000 euro rijd je deze echt sportieve BMW als occasion
-
Maserati Levante met benzine-V6 koop je nu voor het geld van een Golf
-
Deze zevenzits JDM-auto is nu een betaalbare occasion
-
Deze vergeten elektrische auto koop je voor minder dan 3.000 euro
-
Populairste auto van Europa koop je als occasion voor 10.000 euro
-
Goed nieuws voor occasionkoper: prijs gebruikte Tesla is gekelderd