Deze Lamborghini Countach rijd je voor het geld van een Golf
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2Fuitl-lamb-e1718098328163.png)
Een Lamborghini Countach staat voor veel liefhebbers ergens in de top tien auto’s die ze weleens gereden willen hebben. Het nadeel is alleen dat bij zijn extreme uiterlijk en rijeigenschappen ook een extreem prijskaartje hoort. Althans, de echte. Deze replica koop je voor het geld van een aangeklede Golf.
De Countach is van 1974 tot 1990 geproduceerd. Vandaag de dag koop je in Nederland een exemplaar voor zo’n zeven ton. De klassieker is dus enkel weggelegd voor de happy few.
Lamborghini Countach voor het geld van een Golf
Hoewel het indrukwekkend is dat iemand zoveel tijd en geld in het bouwwerk heeft gestoken, is het toch duidelijk een zelfgebakken taart: ‘hij is wel leuk, maar niet zo mooi als op het plaatje.’ De koets is overigens niet door iemand zelf in een schuurtje gebouwd, maar geleverd door Automobilbau Saier.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2Ff6c7af21-0197-4946-b6ac-1da2c5084918.jpeg)
De basis van het vehikel is een Volkswagen-chassis. Ook de krachtbron komt bij de Duitse fabrikant vandaan, het is de bekende VR6. De bouwer heeft het motorblok, net als bij een echte Lamborghini Countach, achter de voorstoelen geplaatst.
De motor levert volgens de advertentie 174 pk. Ironisch genoeg staat er op de kleppendeksel ‘Lamborghini VR6-DOHC’. Het motorblok ademt zijn gassen uit door een uitlaatsysteem van een Porsche Boxster, maar dan met vier uiteindes.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2Fe1946848-5133-4982-8475-5a5020b23a0b.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2Fd6e326a3-6117-4128-a47d-00a575295a13.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2Fbaf88f9b-8183-481f-b3a2-f29642056d64.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2Fc72cb272-da8f-4c50-8edf-4d38663f2fed.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2Fd3f5adac-febb-4a25-93ee-ebc70d55bf0f.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2Fa8a25e34-685d-4c85-80b4-e6f5b95c3d12.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2F3e3b41e1-1d7d-4e63-818b-ab68cda01471.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2Fe1946848-5133-4982-8475-5a5020b23a0b.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2Fd6e326a3-6117-4128-a47d-00a575295a13.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2Fbaf88f9b-8183-481f-b3a2-f29642056d64.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2Fc72cb272-da8f-4c50-8edf-4d38663f2fed.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2Fd3f5adac-febb-4a25-93ee-ebc70d55bf0f.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2Fa8a25e34-685d-4c85-80b4-e6f5b95c3d12.jpeg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F06%2F3e3b41e1-1d7d-4e63-818b-ab68cda01471.jpeg)
Het interieur van de replica heeft wel iets weg van dat van de originele Lamborghini Countach, maar op veel punten wijkt de nepper ook af. Zo hebben we nog nooit een infotainmentscherm met achteruitrijcamera in het Italiaanse raspaard gezien.
De prijs
De namaak Lamborghini Countach heeft een prijskaartje van 39.900 euro en staat momenteel in de buurt van Berlijn te koop. Overigens is de auto op dit moment niet TÜV-gekeurd. Het kan nog weleens lastig zijn om deze auto door de apk te krijgen en te registeren in ons land.
Lees ook:
Ook interessant
-
Waardevaste oerdegelijke Japanse occasion is nu toch betaalbaar
-
Rimac Nevera-occasion te koop: hoeveel is de EV nog waard?
-
Dikke Volvo XC60-occasion is 80 procent minder duur dan nieuw
-
BMW’s familie-occasion nu voor de helft van de nieuwprijs
-
Sportcoupé voor 20.000 euro: Ford Mustang GT vs. Nissan 350Z
-
Toyota V8-occasion op grijs kenteken is ideale belastingontwijker
-
Legendarische roadster nog steeds een van de beste als occasion
-
Hyperzuinige Toyota Prius is nu betaalbare occasion
-
Prijs duurste Nissan-occasion van Nederland is schrikbarend
-
Deze Italiaanse cabrio is nu een betaalbare occasion
-
Deze luxe limousines zijn nu vrij betaalbare occasions
-
Met deze open occasion voel je je net Pierce Brosnan