Luxe Duitse occasion is nu verrassend betaalbaar
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2Fmercedes-benz_c_250_bluetec_avantgarde_line_2-e1712312637956.jpg)
Je hebt niks met al die moderne dingen. Je wilt gewoon vier deuren en een kofferbak, achterwielaandrijving en een serieuze benzinemotor, die, wanneer je de ruimte krijgt, ook lekker wil doortrekken. Ouderwets? Nou en? Je geniet wel van zo’n occasion, steeds weer!
Het occasionsaanbod is enorm. Bij een dealer, via Gaspedaal.nl en zelfs op Facebook, overal kun je tweedehands auto’s vinden. Autovisie selecteert wekelijks de drie beste occasions in een segment.
Occasion voor 25.000 euro
Deze week gaan we op zoek naar een occasion voor 25.000 euro. Vind je deze Mercedes-Benz C-klasse niets? Bekijk dan de occasions van dinsdag en donderdag.
Mercedes-Benz C-klasse (2014 – 2018)
Vergis je niet, bij een sportsedan denk je misschien niet meteen aan een Mercedes’, maar die zijn er wel degelijk. Een C-klasse past je goed qua formaat als ‘rijdersauto’. Zo’n versie is net zo overtuigend comfortabel als een ‘gewone’ C-klasse, maar dan met een sportief randje. Prima wegligging, voldoende verfijnde besturing, kies voor een versie met sportstoelen voor een lekker comfort en veel steun. Het prachtige interieur is natuurlijk standaard.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FMercedes-benz-C-klasse-250-210PK-automaat-Prestige-AMG-ed-1-LED-1-e1712312665697.webp)
Een handbak schakelt met wat lange slagen, een automaat werkt subliem. Typisch voor het merk is de uitgebreide standaard veiligheidsuitrusting. Een mooi voorbeeld is de donkergrijze C250A Prestige/AMG (155 kW, importauto, 2015, 158.000 km) bij een autobedrijf in Sappemeer voor 22.995 euro.
Hier moet je op letten bij de occasion
De C-klasse is niet zo probleemloos als je zou willen. De waterpomp wordt elektronisch bediend. Als dit niet werkt, loopt de motor snel warm. Niet doorrijden! Bij een onregelmatig lopende motor is de ‘actuator’ van de nokkenasverstelling vaak de oorzaak. Die moet worden vervangen.
Een automaat die niet uit de ‘P’ wil, komt vaak voor, dit is een elektronisch foutje. Op de accu zit een weerstand. Als die niet werkt, kan de motor niet starten. Bij exemplaren met luchtvering kan de compressor stuk gaan, waardoor de auto niet meer omhoogkomt.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dikke Volvo XC60-occasion is 80 procent minder duur dan nieuw
-
BMW’s familie-occasion nu voor de helft van de nieuwprijs
-
Toyota V8-occasion op grijs kenteken is ideale belastingontwijker
-
Legendarische roadster nog steeds een van de beste als occasion
-
Hyperzuinige Toyota Prius is nu betaalbare occasion
-
Deze Italiaanse cabrio is nu een betaalbare occasion
-
Met deze open occasion voel je je net Pierce Brosnan
-
Spotgoedkoop kilometers vreten met Volkswagen diesel-occasion
-
Moderne elektrische occasion kost nog een fractie van nieuwprijs
-
Deze 15.000 euro kostende occasion heeft zijn uiterlijk mee
-
Schadeauto of niet? Zo controleer je middels bpm een occasion
-
Deze betaalbare occasion is de ideale trekauto voor Nederlanders