Nederlandse overheid biedt Jeep Grand Cherokee SRT aan
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F04%2Fjeep_grand_cherokee_srt8_uk-spec_6.jpg)
Jaarlijks neemt de overheid om tal van redenen auto’s in beslag. Deze, en oude dienstvoertuigen, worden vervolgens verkocht door het Ministerie van Financiën. Hoewel veel auto’s niet echt de moeite waard zijn, duiken er soms pareltjes op in de showroom van Domeinen Roerende Zaken.
Ditmaal staat er een voor Nederland opvallende bolide te koop: een Jeep Grand Cherokee SRT. Via de site van de overheid kun je bieden op de auto. Bied je het hoogste bedrag, dan kun je de auto ophalen. Dit bedrag is overigens niet wat je uiteindelijk moet neerleggen voor jouw verse bolide. Bovenop je bieding komt nog 15 procent ‘opgeld’.
Jeep Grand Cherokee SRT
Autovisie reed in 2007 met de Jeep Grand Cherokee SRT. “Dat je je eigen gat in de ozonlaag produceert, bewijst het gemiddeld verbruik”, schreven we destijds.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F04%2Fimage-1.jpg)
“De Jeep gaat in het begin van de sprint zo ongenadig hard van z’n plek dat het lijkt alsof hij wegspringt, overigens zonder een centimetertje wielspin. Dat je tijdens dit soort acties je eigen gat in de ozonlaag produceert, bewijst het gemiddeld verbruik tijdens de meetsessies: 1 op 3. Maar weet dat je in de dagelijkse praktijk met gemak beter scoort dan de 1 op 6,3 die de fabriek beweert.”
Een zwaargewicht
“Leuk natuurlijk, zo’n alles vermorzelende acceleratie, maar het is wel prettig als de ruim 2100 kilo wegende Jeep Grand Cherokee SRT ook een beetje fatsoenlijk tot stilstand komt, liefst vaker dan eens. Welnu, ik kan er kort over zijn: hij remt voorbeeldig. Een remweg vanaf 100 kilometer per uur in 35,9 meter – en dat diverse keren – is gewoon heel goed.”
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F04%2Fimage-3.jpg)
“Maar er is ook het een en ander dat niet zo goed is aan de Grand Cherokee SRT. Zo past zijn besturing simpelweg niet bij dat enorme snelheidspotentieel. Afgezien van het feit dat deze auto nu eenmaal niet gemaakt is om op een serieus tempo door een bocht te worden gesleurd (te zwaar, en de starre achteras helpt ook niet echt), gaat dat je door de indirecte besturing niet gemakkelijk af.”
De Jeep Grand Cherokee SRT bij de Nederlandse overheid
De Nederlandse overheid biedt de Amerikaanse mastodont aan. De Jeep Grand Cherokee SRT komt uit 2006 en heeft 147.334 kilometer op de teller staan.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F04%2Fimage-6.jpg)
De advertentie vermeldt het volgende: “motor heeft een technische upgrade en tevens een ander uitlaatsysteem”. Wellicht produceert de 6,1-liter V8 meer vermogen dan de standaard 426 pk.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dikke Volvo XC60-occasion is 80 procent minder duur dan nieuw
-
BMW’s familie-occasion nu voor de helft van de nieuwprijs
-
Toyota V8-occasion op grijs kenteken is ideale belastingontwijker
-
Legendarische roadster nog steeds een van de beste als occasion
-
Hyperzuinige Toyota Prius is nu betaalbare occasion
-
Deze Italiaanse cabrio is nu een betaalbare occasion
-
Met deze open occasion voel je je net Pierce Brosnan
-
Spotgoedkoop kilometers vreten met Volkswagen diesel-occasion
-
Moderne elektrische occasion kost nog een fractie van nieuwprijs
-
Deze 15.000 euro kostende occasion heeft zijn uiterlijk mee
-
Schadeauto of niet? Zo controleer je middels bpm een occasion
-
Deze betaalbare occasion is de ideale trekauto voor Nederlanders