Hier moet je op letten bij de aanschaf van een Peugeot 3008 occasion
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F11%2Fpeugeot_3008_gt_line_13_030b035907e8054b.jpg)
Middenklasse SUV’s zijn populair, want ruimte is in een gezinsauto altijd wenselijk. We blijven wel kritisch, natuurlijk, want 20.000 euro is een hoop geld. Dus willen we een auto die er goed uitziet, zoals de Peugeot 3008.
Het aanbod aan occasions is enorm. Bij een dealer, via gaspedaal.nl, een gespecialiseerde site en zelfs op Facebook, overal kun je tweedehands auto’s vinden. Autovisie selecteert wekelijks de drie beste occasions in een segment.
Middenklasse SUV-occasion voor 20.000 euro
Ditmaal gaan we op zoek naar een middenklasse SUV voor maximaal 20.000 euro. Vandaag lichten we de tweede occasion uit. Vind je deze niets? Kijk dan naar de Ford C-Max, die we woensdag plaatsten. Wil je op de hoogte blijven van al het autonieuws en de leukste occasions? Abonneer je de op de gratis Autovisie Nieuwsbrief.
Peugeot 3008 (2016 – 2021)
De Peugeot 3008 oogt ook na zeven jaar nog steeds modern en onderscheidend, met veel randjes en lijntjes in het uiterlijk. Het interieur is behoorlijk ruim, de bagageruimte meet minimaal 520 liter.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F11%2Fpeugeot_3008_gt_line_12_04af03c807e30562.jpg)
De 3008 is naar verhouding lekker wendbaar. Het kleine stuur, waar je òverheen op je tellers kijkt, scheelt daarbij ook nog wat.
Occasions: 3 ruime betrouwbare auto’s voor maximaal 5.000 euro
Handig zijn de ‘pianotoetsen’ onder het centrale display voor diverse functies. Hij is best comfortabel, maar mede door de hoge zit zijn zijdelingse bewegingen en zijwind wat meer voelbaar.
Een 1.6 rijdt gemiddeld 1 op 14, met een 1.2 is wel 1 op 15 te halen.
Waar moet je op letten bij de Peugeot 3008?
De Peugeot 3008 is er met keuze uit twee benzinemotoren. De 1.6 heeft een elektronisch aangestuurde waterpomp. Als die hapert, loopt de boel heet en dat kan veel schade veroorzaken. De distributieketting kan oprekken (kostbaar!), bobines, nokkenasverstellers en injectoren kunnen snel slijten.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F11%2Fpeugeot_3008_gt_line_191.jpg)
De 1.2 driecilinder is een zogenaamde PureTech-motor, waarbij de distributieriem ìn de motorolie draait. Vezeltjes van die riem kunnen olieleidingen verstoppen, wat ook ernstige motorschade kan opleveren. Check voor aankoop minstens of dit al aan de orde is geweest!
Lees ook:
Ook interessant
-
Elektrische Citroën-, Opel- en Peugeot-rijders hebben massaal laadproblemen
-
Hè hè! Peugeot e-3008 en e-5008 krijgen eindelijk fatsoenlijk vermogen
-
Dit ‘kleine’ Stellantis-merk verkoopt meer auto’s dan Opel en Peugeot
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Nog 4.695 mensen kunnen subsidie krijgen op de Peugeot e-408
-
Doel bereikt! Nu zijn alle Peugeot-modellen elektrisch, behalve één
-
Waardevaste oerdegelijke Japanse occasion is nu toch betaalbaar
-
Rimac Nevera-occasion te koop: hoeveel is de EV nog waard?
-
Dikke Volvo XC60-occasion is 80 procent minder duur dan nieuw
-
BMW’s familie-occasion nu voor de helft van de nieuwprijs
-
Sportcoupé voor 20.000 euro: Ford Mustang GT vs. Nissan 350Z
-
Toyota V8-occasion op grijs kenteken is ideale belastingontwijker