Kun je ook lol beleven met de instapversie van de BMW 4-serie?
Voor Autovisie Magazine gingen we onlangs naar Zuid-Duitsland om uit te zoeken of je met de instapversie van de BMW 4-serie óók genoeg lol kunt beleven. Lukt dat met de 184 pk sterke 420i?
De BMW 4-serie is er inmiddels in vele smaken. Hij begon als coupé, maar daar kwam al snel een cabriolet bij. Inmiddels is ook de Gran Coupé in Nederland gearriveerd, terwijl we binnenkort ook de volledig elektrische i4 kunnen verwelkomen. Genoeg keuze dus. Die van ons viel op de cabriolet, omdat dat een perfecte manier is om nog van een lekkere nazomer te genieten.
Sylvensteinsee
En dus vertrokken we, met open dak, naar de Duitse Alpenroute. Die loopt officieel van de Bodensee naar de Königssee in Berchtesgaden, maar wij pakten de route op bij de bijzonder fraaie Sylvensteinsee, ten zuid-westen van München.
Terug naar de auto, want we rijden dus met een 420i. De absolute instapper van de reeks, want de viercilinder met twee turbo’s is goed voor 184 pk en 300 Nm. Ingetogen op het specsformulier dus, maar niet op de prijskaart. Het door ons gereden exemplaar heeft namelijk een catalogusprijs die op een haar na de 90.000 euro aantikt. Dat is in ons land uiteraard te danken aan de btw en bpm (samen zo’n 23 mille), maar onder andere de High Executive-uitvoering, een ladekast vol aan rijhulpsystemen, leren bekleding op het dashboard, een M-pakket, head-up display en de optie om het interieur te verwarmen of -koelen met een digitale afstandsbediening drijven de prijs van deze 4-serie Cabrio met 21 mille op.
Dravitgrau
Even slikken dus, al staat er voor dat geld wel een prachtige sportcabriolet. De diepe tint Dravitgrau contrasteert op fraaie wijze met het Vernasca Cognac leer, terwijl de zwarte inzetstukken op de bumpers en spiegelkappen en de donkere 19-inch lichtmetalen wielen de 420i behoeden voor oubolligheid. Enkel de chroomkleurige raam- en grille-omlijsting zijn wat ons betreft dissonanten.
Enthousiast over de BMW 4-serie én de prachtige route die we hebben gereden? Lees het verhaal dan verder in de huidige Autovisie Magazine, bijgestaan met prachtige fotografie door Jérôme Wassenaar. Liever digitaal lezen? Hier lees je hoe dat moet.