PREMIUM | Het beste van Autovisie voor jou
Audi RS Q8 Performance: hoe sportief kan een SUV zijn? – Autovisie Supertest
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F12%2FCanon-EOS-R5-8192x5464_000403-e1734617071696.jpg)
Het was in 2016 de Audi SQ7 (die met 435 pk V8 TDI), waarin we voor de allereerste keer konden kennismaken met variabele rolstabilisatoren in combinatie met vierwielbesturing. We raakten diep onder de indruk van wat deze technologie allemaal mogelijk maakt. Acht jaar later bewijst Audi zich de ondersteltovenarij helemaal meester te hebben gemaakt, want de manier waarop de Audi RS Q8 Performance zowel op het circuit als de openbare weg in het rond danst alsof het een Sportquattro-rallyauto is, moet je meemaken om het te kunnen geloven.
Je hebt een abonnement nodig om dit artikel te lezen. Al abonnee? Log in.
Vanaf € 7,58 € 4,99/maand
Abonneer nuBetaal eenvoudig viaLees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Waarom de Renault Espace ook zomaar een Talbot kon zijn
-
Rijtest Volkswagen ID.3 GTX Performance: sportief, op papier…
-
BYD Seal U DM-i vs. MG HS PHEV: welke plug-in hybride is beter?
-
Waarom privé-rijders elektrische auto niet meer zien zitten
-
BMW i4 vs. Polestar 4: deze premium EV is het best
-
Occasionmarkt niet Tesla-moe: aantal verkopen stijgt ruim 75%
-
Citroën Axel: Roemeense eend in de bijt
-
De BYD Atto 2 is de droom van elke rationalist
-
Directeur TT Circuit Assen: ‘Op sociale impact scoren we beter dan PSV’
-
Duurtest Fiat 600 Hybrid: deze opties zijn er