Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Audi Q4 e-tron
Elektrische auto’s verbruiken doorgaans meer dan de fabrikanten opgeven. Het resultaat is een minder goede actieradius dan je wellicht verwacht. Ditmaal testen we het rijbereik van de Audi Q4 e-tron.
Het verschil in de opgegeven WLTP-range en daadwerkelijke actieradius is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde rijbereik in praktijk met airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe ver je echt met een EV komt.
Audi Q4 e-tron
We rijden de Audi Q4 45 e-tron quattro met de 77 kWh-batterij, 286 pk en vierwielaandrijving. Deze versie heeft een WLTP-actieradius van 524 kilometer, wat houden we hier in praktijk van over?
De daadwerkelijke actieradius
Bij de recente modelupdate van de Audi Q4 e-tron zijn onder andere de motor en overbrenging op de achteras verbeterd. Niet dat je daar in de praktijk iets van merkt, maar het verbruik op de normronde was met 16,6 kWh/100 km wel indrukwekkend laag.
Audi Q4 e-tron | |
---|---|
WLTP-Verbruik gemiddeld | 16,7 kWh/100 km |
Gemeten verbruik | 16,6 kWh/100 km |
Actieradius WLTP | 524 km |
Actieradius gemeten | 464 km |
Het zou goed moeten zijn voor 464 kilometer actieradius. Dit betekent dus dat je wel wat inlevert ten opzichte van de range die hij volgens het boekje moet halen. De omstandigheden waren op wat wind na ideaal.
Actieradius testen
Autovisie test zelf in Nederland onafhankelijk het verbruik tijdens de Autovisie dubbeltest. Let op het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren.
Wil je alles weten over de Audi Q4 e-tron? Bekijk dan hier de dubbeltest met de Nio EL6.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Cupra Tavascan
-
Deze grote, zakelijke occasion heb je al voor 10.000 euro
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Dacia Spring
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Leapmotor T03
-
Waarom je niet om de A4 hoeft te treuren
-
Mercedes-Benz A-klasse: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Volkswagen Golf: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
De Audi Q6 Sportback E-Tron koop je niet voor de ruimte, wél voor de range
-
Vernieuwde Auto E-tron GT oogt kwaaier dan ooit, maar is dat niet
-
Deze Duitse occasion van 20.000 euro biedt topkwaliteit
-
Prijs Audi A6 e-tron bekend: iets goedkoper dan BMW-concurrent