Dit is de daadwerkelijke actieradius van de BMW i5
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F03%2FAudi-A6-vs-BMW-I5-19-van-112-e1741275365104.jpg)
Elektrische auto’s verbruiken doorgaans meer dan de fabrikanten opgeven. Het resultaat is een minder goede actieradius dan je wellicht verwacht. Ditmaal testen we het rijbereik van de BMW i5.
Het verschil in de opgegeven WLTP-range en daadwerkelijke actieradius is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde rijbereik in praktijk met airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe ver je echt met een EV komt.
BMW i5
Autovisie rijdt de BMW i5 als Touring in de 340 pk-configuratie. De EV heeft een accupakket dat goed is voor een nettocapaciteit van 81,2 kWh. Hiermee is volgens de WLTP-meetmethode een actieradius van 560 kilometer volgens de WLTP-meetmethode. Wat houden we hier in praktijk van over?
De daadwerkelijke actieradius
De BMW i5 volbracht het rondje met 21,8 kWh/100 km. Gaan we dit omrekenen naar een reële range, dan haalt hij 373 kilometer. Dat is minder dan opgegeven. Let wel, de omstandigheden waren verre van ideaal.
BMW | |
WLTP-verbruik gemiddeld | 16,5 kWh/100 km |
Gemeten verbruik | 21,8 kWh/100 km |
Actieradius WLTP/gemeten | 560 km/372 km |
Max. gemeten laadsnelheid | 208 kW |
Laadtijd 10-80%/gemeten | 30 min./30 min. |
Omgevingstemperatuur/testcondities | 1°C/nat |
Actieradius testen
Autovisie test zelf in Nederland onafhankelijk het verbruik tijdens de Autovisie dubbeltest. Let op het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren.
Wil je alles weten over de BMW i5 Touring? Lees dan hier de dubbeltest tegen de Audi A6.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Peugeot e-208
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Renault 5
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Alfa Romeo Junior
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Dongfeng Box
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Citroën ë-C3
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Ford Explorer
-
Dit is de echte actieradius van de Volvo EX40
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Cupra Tavascan
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Dacia Spring
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Leapmotor T03
-
BMW M5 Touring (E34) vs. BMW i5 Touring: terug naar het begin station
-
Mercedes-Benz A-klasse: dit is de elektrische range en het verbruik