Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Dongfeng Box
Elektrische auto’s verbruiken doorgaans meer dan de fabrikanten opgeven. Het resultaat is een minder goede actieradius dan je wellicht verwacht. Ditmaal testen we het rijbereik van de Dongfeng Box.
Het verschil in de opgegeven WLTP-range en daadwerkelijke actieradius is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde rijbereik in praktijk met airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe ver je echt met een EV komt.
De Dongfeng Box
Autovisie rijdt de Dongfeng Box met het 45 kWh-accupakket en de 113 pk elektromotor. Met een WLTP-verbruik van 12,9 kWh per 100 kilometer zou een actieradius van 310 kilometer mogelijk moeten zijn. Wat houden we hier in praktijk van over?
De daadwerkelijke actieradius
De fabrieksopgave werd niet gehaald bij lage temperaturen van rond de 5 graden Celsius, maar 15,1 kWh/100 km is uitstekend. Omdat de accu van de Dongfeng Box iets relatief klein is, kom je toch niet verder dan 272 kilometer.
Dongfeng Box | |
WLTP-verbruik (gemiddeld) | 12,9 kWh/100 km |
Gemeten verbruik | 15,1 kWh/100 km |
Actieradius WLTP/gemeten | 310 km/272 km |
Max. gemeten laadsnelheid | 59 kW |
Laadtijd 10-80%/gemeten | n.b./40 min. |
Ga je voortdurend rijden op snelwegsnelheden (en dan vooral na 19:00), dan zal het verbruik enorm doet oplopen.
Actieradius testen
Autovisie test zelf in Nederland onafhankelijk het verbruik tijdens de Autovisie dubbeltest. Let op het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren.
Wil je alles weten van de Dongfeng Box? Bekijk dan hier de dubbeltest tegen de Citroën ë-C3.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Citroën ë-C3
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Ford Explorer
-
Dit is de echte actieradius van de Volvo EX40
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Cupra Tavascan
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Dacia Spring
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Leapmotor T03
-
Mercedes-Benz A-klasse: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Volkswagen Golf: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Xpeng G6
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Tesla Model Y
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Mini Cooper E
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Lancia Ypsilon