Dit is de daadwerkelijke actieradius van de MG4
Elektrische auto’s verbruiken doorgaans meer dan de fabrikanten opgeven. Het resultaat is een minder goede actieradius dan je wellicht verwacht. Ditmaal testen we het rijbereik van de MG4.
Het verschil in de opgegeven WLTP-range en daadwerkelijke actieradius is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde rijbereik in praktijk met airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe ver je echt met een EV komt.
MG4
Autovisie rijdt de MG4 in de Luxury-uitvoering. Deze kost 37.785 euro en heeft een 61,7 kWh accupakket waarmee je volgens de fabrikant 435 kilometer ver komt.
De daadwerkelijke actieradius
Bij een buitentemperatuur die amper boven het vriespunt uit kwam, realiseerde de MG een verbruik van 18,5 kWh/100 km, hetgeen overeenkomt met een actieradius van 334 kilometer. Prima waarden, waar menig veel duurdere EV de tanden op stukbijt als het zo koud is.
Bij minder zuinig gebruik is de 204 pk sterke elektromotor tussen de achterwielen in staat om de 4 in een seconde of acht op 100 km/h te krijgen. Daar moest je niet zo lang geleden een GTI voor kopen.
MG | |
---|---|
WLTP-verbruik gemiddeld | 16,6 kWh/100 km |
Gemeten verbruik | 18,5 kWh/100 km |
Actieradius WLTP/Gemeten | 435 km/334 km |
Max. gemeten laadsnelheid | 140 kW |
Laadtijd 10-80%/Gemeten | 26 min./25 min. |
De meest indrukwekkende waarden zagen we echter op het scherm van de snellader. Mits de accu van de MG4 manueel is voorverwarmd, kun je rekenen op een snelheid tot 140 kW, die slechts heel langzaam afbouwt, zodat je al binnen 25 minuten een 10 tot 80 procent-laadsessie kunt voltooien
De verbruiksronde
Autovisie test zelf in Nederland onafhankelijk het verbruik tijdens de Autovisie dubbeltest. Let op het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren.
Wil je en andere met alle meetgegevens volledig lezen neem dan een abonnement. Je hebt al een Premium-abonnement vanaf 0,92 cent per week.
premiumBYD Dolphin vs. MG 4: De beste betaalbare elektrische auto
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Dacia Spring
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Leapmotor T03
-
Mercedes-Benz A-klasse: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Volkswagen Golf: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Xpeng G6
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Tesla Model Y
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Mini Cooper E
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Lancia Ypsilon
-
Met EV op vakantie? Deze aerodynamische caravan wil je hebben
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Peugeot e-3008
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Renault Scenic
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Audi Q4 e-tron