Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Peugeot e-208
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2025%2F02%2FRenault-5-vs-208-E-3-van-96-e1740486663163.jpg)
Elektrische auto’s verbruiken doorgaans meer dan de fabrikanten opgeven. Het resultaat is een minder goede actieradius dan je wellicht verwacht. Ditmaal testen we het rijbereik van de Peugeot e-208.
Het verschil in de opgegeven WLTP-range en daadwerkelijke actieradius is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde rijbereik in praktijk met airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe ver je echt met een EV komt.
Peugeot e-208
Autovisie rijdt de Peugeot e-208 met de 156 pk elektromotor en 54 kWh-accupakket. Deze batterij heeft een nettocapaciteit van 51 kWh. Volgens de WLTP-meetmethode kom je 398 kilometer ver op een acculading. Wat houden we hier tijdens onze winterse test van over?
De daadwerkelijke actieradius
De EV haalt met een verbruik 16,6 kWh/100 kilometer een actieradius van 307 kilometer. Dat is een mindere range dan opgegeven, maar gezien de condities doet de Peugeot e-208 het niet slecht.
Verbruik en Milieu | Peugeot |
WLTP-verbruik gemiddeld | 14,5 kWh/100 km |
Gemeten verbruik | 16,6 kWh/100 km |
Actieradius WLTP/gemeten | 398 km / 307 km |
Max. gemeten laadsnelheid | 104,6 kW |
Laadtijd 10-80%/gemeten | n.b. / 30 min. |
Omgevingstemperatuur/testcondities | 1°C/nat |
De Peugeot e-208 had 30 minuten nodig om zijn 51 kWh-accu bij te laden tot 80 procent. Hij piekte op 104,6 kW. De batterij van de 208 moet wel eigenhandig warmgestookt worden door flink gas te geven of te vertragen.
Actieradius testen
Autovisie test zelf in Nederland onafhankelijk het verbruik tijdens de Autovisie dubbeltest. Let op het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren.
Wil je alles weten van de Peugeot e-208? Bekijk dan hier de dubbeltest tegen de Renault 5.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Renault 5
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Alfa Romeo Junior
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Dongfeng Box
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Citroën ë-C3
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Ford Explorer
-
Dit is de echte actieradius van de Volvo EX40
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Cupra Tavascan
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Dacia Spring
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Leapmotor T03
-
Mercedes-Benz A-klasse: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Volkswagen Golf: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Renault 5 vs. Peugeot e-208: welke EV moet je kiezen?