Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Renault Megane E-Tech
Elektrische auto’s verbruiken doorgaans meer dan de fabrikanten opgeven. Het resultaat is een minder goede actieradius dan je wellicht verwacht. Ditmaal testen we het rijbereik van de Renault Megane E-Tech.
Het verschil in de opgegeven WLTP-range en daadwerkelijke actieradius is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde rijbereik in praktijk met airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe ver je echt met een EV komt.
Renault Megane E-Tech
Autovisie rijdt de Renault Megane E-Tech met het accupakket dat 60 kWh aan bruikbare capaciteit heeft. De zogenoemde EV60 heeft een 220 pk elektromotor op de voorwielen.
De daadwerkelijke actieradius
Volgens de WLTP-meetmethode moet de Renault Megane E-Tech op een acculading 450 kilometer ver komen en een verbruik van 16,1 kWh per 100 kilometer hebben.
Verbruik en milieu | |
---|---|
WLTP-verbruik gemiddeld | 16,1 kWh/100 km |
Gemeten verbruik | 19,1 kWh/100 km |
Actieradius WLTP/Gemeten | 450 km/315 km |
Max. gemeten laadsnelheid | 127 kW |
Laadtijd 10-80%/Gemeten | 30 min./35 min. |
Met goed anticiperen haalden we op ons vaste verbruikstraject bij 10 graden Celsius en een stevige zuidwestenwind een score van 19,1 kWh voor de Renault en dat betekent een range van 314 kilometer. Hij stond op winterbanden, dus reken erop dat hij in zomerse condities met normaal rubber zeker 50 kilometer verder komt.
Het accupakket van de Renault Megane E-Tech opladen van 10 naar 80 procent nam 35 minuten in beslag met een maximaal gemeten laadsnelheid van 127 kW.
De verbruiksronde
Autovisie test zelf in Nederland onafhankelijk het verbruik tijdens de Autovisie dubbeltest. Let op het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren.
Wil je alles weten over de Renault Megane E-Tech, lees dan hier de dubbeltest met de Smart #3.
Meerijden naast Max Verstappen: het krankzinnige nieuwe circuit van Saoedi-Arabië
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Dacia Spring
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Leapmotor T03
-
Mercedes-Benz A-klasse: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Volkswagen Golf: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Xpeng G6
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Tesla Model Y
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Mini Cooper E
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Lancia Ypsilon
-
Met EV op vakantie? Deze aerodynamische caravan wil je hebben
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Peugeot e-3008
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Renault Scenic
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Audi Q4 e-tron