Review Audi E-tron GT Competition gaat de competitie aan
Ook al is hij bijna drie jaar oud, de Audi E-tron GT ziet er nog steeds uit als een concept-car. Maar in deze snelle tijd vraagt hij opnieuw aandacht met een nieuwe uitvoering.
Als Audi of BMW ‘Competition’ op een auto plakt, dan hebben we het vaak over een versie die het RS-niveau overstijgt qua sportiviteit.
Audi E-tron GT Competition
Dus zou je ook denken dat de E-tron GT Competition dat doet, maar dat blijkt niet het geval te zijn. Geen extra vermogen en ook geen aangepast onderstel, alleen meer visuele impact.
Hoe dan wel?
Een uitvoering die vooral het design van deze hypermoderne vierdeurs supercar moet accentueren. Dat doen ze bij deze uitvoering door de grote singleframe-grille mee te spuiten in de lakkleur. Maar je kunt ook, zoals bij deze testauto, kiezen voor het optiepakket Black pardon Zwart Plus.
Die Nederlandse optiebenaming verraadt trouwens dat deze uitvoering exclusief voor onze markt bedacht is. De Competition herken je verder aan de unieke 20-inch wielen met vijf dubbele spaken en donkere accenten. Achter het extra donkere privacy-glass in de moderne luxe cocoon kun je lekker loungen met het high-end Bang & Olufsen-soundsystem waarover deze uitvoering standaard beschikt. De Competition heeft een meerprijs van € 1.990,-
Wat is rijbeleving van zo’n Audi E-tron GT Competition?
Superieur! De Audi E-tron GT Competition is stil, luxe en razendsnel. Het is een forse auto van net geen vijf meter, die breder aanvoelt dan de dik 1,96 meter die op zijn specificatieoverzicht vermeld is. Bovendien zit je laag, maar uiterst comfortabel in een cabine die je inpakt met afwerking en materiaal van het hoogste niveau. Deze auto blijft kortom vanbinnen en vanbuiten een designstatement. Je waant je eerder in 2030 dan in 2023.
Dan is hij niet aan te slepen zeker?
Dat valt helaas tegen. Dat fiscale voordelen grotendeels verleden tijd zijn, zie je bij alle verkoopcijfers in dit luxesegment. Ook is het bij statusauto’s van belang dat je het nieuwste van het nieuwste rijdt. Het nieuwste is er na drie jaar alweer vanaf, de spanningsboog is kort bij de luxe trendkopers.
De eerste zeven maanden van dit jaar werden er 63 stuks verkocht, tegen 101 in dezelfde periode van vorig jaar. Of deze 112.905 euro kostende Competition de Audi E-tron GT weer competitief maakt, is dus de vraag.
Review Fiat 500E Cabrio La Prima by Bocelli: Het ultieme lifestylewagentje?
Lees ook:
Ook interessant
-
In de Bentley Continental GT Speed zit nog altijd genoeg… speed
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Dacia Spring
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Leapmotor T03
-
De Aston Martin Vantage is nu volwassen, maar niet minder speels
-
Dacia Spring vs. Leapmotor T03: de beste budget-EV
-
Duurtest BMW i5: het luxeprobleem van de EV
-
Rijtest: Hyundai Santa Fe – gemaakt voor wildkamperen
-
De BMW M5 Touring is niet voor de poes (en hond)
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Toyota Corolla Cross
-
Renault Symbioz vs. Toyota Corolla Cross: beste crossover
-
Rijtest BMW Z4 M40i: jammer genoeg een zeldzame roadster!
-
Duurtest: waarom je wel of niet een Volvo EX30 moet overwegen