Volkswagen Golf: dit is de elektrische range en het verbruik
Autovisie test niet alleen elektrische auto’s op hun actieradius en verbruik, ook bij benzine en hybride auto’s meten we wat ze in praktijk verbruiken. Ditmaal testen we hoe zuinig de Volkswagen Golf is en hoe ver hij komt op een acculading.
Het verschil tussen de fabrieksopgave en het daadwerkelijke verbruik is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde verbruik in de praktijk met bijvoorbeeld airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe zuinig de auto echt is.
De Volkswagen Golf
Autovisie rijdt de Volkswagen Golf met de 1,5-liter viercilinder. Deze wordt bijgestaan door een elektromotor die gekoppeld is aan een accupakket met een nettocapaciteit van 19,7 kWh. Hoe ver komen we op een acculading in praktijk?
De daadwerkelijke actieradius en het verbruik
De Volkswagen Golf e-Hybrid in beweging brengen doe je bij gedwee plugwerk vrijwel alleen maar elektrisch, tenzij je tot ’s lands meest hardnekkige veelrijders behoort, wellicht. De beloofde 142 kilometer hebben we niet gehaald, maar wel een gemiddelde van 121 kilometer per acculading.
Volkswagen Golf | |
WLTP-verbruik gemiddeld | 0.3 l/100 km |
Testverbruik gemiddeld | 5.4 l/100 km |
Actieradius WLTP/gemeten | 741 km |
Elektrische actieradius WLTP/gemeten | 142/121 km |
Milieulabel | A |
CO2-emissie | 7 g/km |
Laadtijd 0-100% | 150 min |
De 1.5 TSI en elektromotor van de Volkswagen Golf worden door de zestraps DSG voorbeeldig in elkaars spoor gehouden, zodat je de aandrijflijn vrijwel ervaart als een drieliter- V6 of iets dergelijks. Iets met veel soepelheid en veel trekkracht in elk geval, alsook genoeg piekvermogen om op de snelweg mee te komen. Het testverbruik van 5,4 liter op 100 kilometer haalden we met een lege accu.
Elektrische rijden nauwelijks voordeliger in geval van Volkswagen Golf
Met een verbruik van 1 op 18,5 en de betrekkelijk lage benzineprijzen van nu is elektrisch rijden niet eens zoveel voordeliger. Een volle accu kost aan een openbare lader algauw 8 tot 10 euro, terwijl 120 kilometer e-Hybrid op benzine rijden momenteel zo’n 12 euro kost
De verbruiksronde
Autovisie test zelf in Nederland onafhankelijk het verbruik tijdens de dubbeltest. Let op, het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren.
Wil je alles weten van de Volkswagen Golf? Bekijk dan hier de dubbeltest tegen Mercedes-Benz A-Klasse.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Dacia Spring
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Leapmotor T03
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Toyota Corolla Cross
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Renault Symbioz
-
Mercedes-Benz A-klasse: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Volkswagen Passat: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Mitsubishi ASX
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Jeep Avenger
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Xpeng G6
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Tesla Model Y
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Mini Cooper E
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Lancia Ypsilon