Alpina B3/B4 S doet er nog een schepje bovenop
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Falpina-s-10001.jpg)
Bestel de Alpina B3/B4 S in het grijs, zonder striping en typeaanduiding en je hebt een ultieme ‘sleeper’. Een doodgewone BMW 3 Serie waarachter alleen de liefhebbers M3/M4-prestaties zullen zoeken.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Falpina-s-10000.jpg)
De S in de modelnaam is 30 pk en 60 Nm waard, want na de toevoeging van de letter produceren de Alpina B3 en B4 opeens 440 pk en 660 Nm (de ‘gewone’ B3 en B4 kwamen tot 410 pk en 600 Nm). Ze halen die kracht uit een 3,0 liter zes-in-lijn met twee turbo’s, die in de basis uit de BMW 335i komt. De BMW M3 en M4 komen tot 431 pk en 550 Nm.
De B4 S zit in 4,2 seconden op 100 km/h, de B3 S is 0,1 seconde minder snel. Wie de eerstgenoemde echter met xDrive-vierwielaandrijving bestelt, ziet de naald van de snelheidsmeter al na 3,9 seconden langs de 100 km/h schieten. De topsnelheid van de achterwielaangedreven varianten is 306 km/h, die van de xDrive-versies 303 km/h. Ter vergelijking: de BMW M3 doet de sprint in 4,1 seconden en heeft een afgeregelde top van 250 km/h.
LEES OOK: ONDER DE HAMER – ALPINA B12 5.7 COUPÉ
BMW heeft nog nooit een BMW M3 Touring verkocht, dus zijn geïnteresseerden in zo’n model aangewezen op Alpina. De B3/B4 S wordt aangeboden als sedan, station, coupé en cabriolet. In Duitsland zijn de Alpina B3 S en B4 S er vanaf 61.261 euro en 63.277 euro. Bij ons is er geen officiële prijs, maar reken op een bedrag dat over de ton heen gaat.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Falpina-s-10013.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Falpina-s-10009.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Falpina-s-10001.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Falpina-s-10014.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Falpina-s-10004.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Falpina-s-10002.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Falpina-s-10010.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Falpina-s-10012.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Falpina-s-10003.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Falpina-s-10013.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Falpina-s-10009.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Falpina-s-10001.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Falpina-s-10014.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Falpina-s-10004.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Falpina-s-10002.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Falpina-s-10010.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Falpina-s-10012.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F03%2Falpina-s-10003.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had