Citroën C3 Aircross begint net onder de 20 mille
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F06%2FSOUS-EMBARGO-12JUIN2017-15H00_CL-17.056.005-e1497278361772.jpg)
Citroën kan echt niet wachten op de nieuwe C3 Aircross. Dat maken we op uit de kleine vergissing die het merk maakte in zijn originele persbericht. De 19.690 euro kostende SUV komt niet in het derde kwartaal op de markt, maar in het vierde.
Geeft niks hoor, Citroën. We begrijpen het enthousiasme wel. Want de C3 Aircross stapt natuurlijk in een segment waar het al enige tijd geld scheppen geblazen is. De compacte SUV is enorm populair en de verkoopcijfers gaan door het dak. Citroën probeert daarvan mee te profiteren met de “optimistisch” gestileerde C3 Aircross. Met andere woorden (denken we): een SUV met de uitstraling van een blij ei.
Drie benzinemotoren, twee diesels
Hij is er vanaf 19.690 euro. Een stapje boven die Puretech 82 met handbak (vijf verzetten) staat de Puretech 110 met handbak (vijf verzetten) voor 22.690 euro. Wil je die laatste met een zestraps automaat, dan moet je 2300 euro bijleggen. Het topmodel in het benzinekamp is de Puretech 130 met een handgeschakelde zesbak, die voor 26.540 euro binnen bereik komt.
LEES OOK: CITROËN C3 WRC KLAAR VOOR DE COMEBACK
Dan zijn er nog twee turbodiesels: de BlueHDi 100 en BlueHDi 120. Die eerste wordt geleverd met een handgeschakelde vijfbak, die tweede krijgt er een versnelling bij. Ze staan voor respectievelijk 25.200 en 26.100 euro in de prijslijst. De Citroën C3 Aircross komt in november van dit jaar op de markt.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F06%2FSOUS-EMBARGO_12JUIN2017_15H00_CL-17.055.038-e1497278241903.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F06%2FSOUS-EMBARGO_12JUIN2017_15H00_CL-17.056.010-e1497278221428.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F06%2FSOUS-EMBARGO-12JUIN2017-15H00_CL-17.056.005-e1497278361772.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F06%2FSOUS-EMBARGO_12JUIN2017_15H00_CL-17.055.038-e1497278241903.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F06%2FSOUS-EMBARGO_12JUIN2017_15H00_CL-17.056.010-e1497278221428.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F06%2FSOUS-EMBARGO-12JUIN2017-15H00_CL-17.056.005-e1497278361772.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Lezerspost: ‘ik lees vanwege autoliefde, niet voor politieke mening’
-
Let op! Kans dat jij nu een aanrijding krijgt, is om deze reden groter
-
Deze kleine Duitse occasion is goedkoop om dagelijks te rijden
-
Volkswagen? Nee, bedankt! Urkers zijn stapelgek op dít automerk
-
Zeekr wordt alweer afgetroefd: Huawei heeft nóg snellere snellader
-
Zeekr lacht om BYD en komt met krankzinnig snelle snellader
-
Onzekerheid hindert particuliere EV-occasionmarkt
-
Allerslechtste racegame ooit komt terug: wordt het een hit?
-
Deze auto’s worden het hardst getroffen door de Trump’s tarieven
-
Stop je playlist! Deze artiest maakt jou een betere bestuurder
-
Wat is een verkeerscamera en moet je ervoor remmen?
-
Peter kocht de Citroën 2CV die hij vroeger als Dinky Toy had