Hyundai i20 WRC is er bijna klaar voor
In
Net als de Citroën C3 WRC profiteert de Hyundai i20 WRC van wijzigingen in het WRC-reglement, die de hoogste klasse van de rallysport een stuk aantrekkelijker moeten maken. Hij wordt aangedreven door een 1,6 liter viercilinder turbomotor met 380 pk en is zo’n 25 kilogram lichter dan zijn voorganger.
Achterspoiler
Ook zijn elektronische differentiëlen nu toegestaan en hebben de Hyundai-constructeurs meer vrijheid gekregen om te experimenteren met de aerodynamica. De achterspoiler van de nieuwe i20 WRC is bijvoorbeeld een stuk groter dan eerst en ook is de auto 5,5 centimeter breder geworden.
Lees ook:
Ook interessant
-
Subsidiepot nieuwe elektrische auto leeg! Koop nog snel een gebruikte EV
-
Nieuwe Hyundai Ioniq 9 is 7-zits vlaggenschip met flinke range
-
Zelfs Lotus schrapt nu zijn ambitieuze EV-plannen
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Moet je een rijstrook opschuiven voor iemand die wil invoegen?
-
Duik in de prijslijst: Mini Aceman een heet gewassen Countryman?
-
Zeg ‘t maar: hoort dit logo op een handtasje of op een auto?
-
Door de SM Tribute moeten wij nu onze schoenen opeten
-
De auto op deze foto werd een financiële strop voor Jaguar
-
De nieuwe Mercedes CLA wordt een soort mini-Porsche Taycan
-
Deze Hyundai heeft iets te veel energiedrank gedronken
-
Is deze getunede Nissan GT-R de sterkste occasion van ons land?